Asus Rog Strix Scope NX TKL Deluxe (Son Bakış)

"Donanım Son Bakış'larım; deneyimleme şansı bulduğum irili ufaklı bazı ürünlerin, okuyucuyu sıkmadan, kullanıcı gözünden kısa ve öz değerlendirilmesinden oluşmaktadır."

Öncelikle klavyeye bu ismi layık gören kişi veya kişilere sevgi ve saygılarımı göndererek başlamak isterim. Fare-kulaklık fark etmeksizin onlarca ürünü birbirine benzer çıkarmasının yanı sıra, birbirine benzemeyenler için bile aynı isimlerin her defasında daha da uzatılmış versiyonlarını koyduğu için de ayrıyeten Asus'u tebrik ediyorum. Aslında Asus'un Rog markasının Strix serisi şeysini... Neyse.

Onca seçeneğim varken, özellikle de kaliteli bir klavye alırsam ses açma-kapama tekeri olan modellerden biri alma hayali kurarken bu modelin aklımı çelmesinin en büyük sebeplerinden biri de Asus'un kampanyalı ürünlerinden biri olmasıydı. Fiyatlar sürekli değişebildiği için şu şekilde ifade edeyim; yani Asus bu klavyeyi alanlara ücretinin çeyreği kadarını iade edecekti. Edecekti yani hala bekliyoruz bakalım kaç ay sonra gelecek...



Ayıp olmasın diye koyduğum artı kısımları en başta aradan çıkarıp sonra güzelce gömmeye başlayalım 😁

+ Mmmm, yarısı fırçalanmış alüminyum yüzey... En sevdiğim. Asus'un anlatımıyla "kışkırtıcı bir estetikte..." Amanın.

+ Font seçimi güzel.

+ Red switch'li versiyonu tercih ettim ve tuşların her birinin basış hissi gerçekten mükemmel ve tatmin edici. Ctrl ve Shift tuşlarının normalden büyük olması güzel ama...

- Türkçe düzeninde Shift tuşu küçük geliyor 😒 Onu küçültmek için oraya koyacağınız oklu moklu tuşu koymasanız Türkiye'de kimse ses çıkarmazdı emin olun. Neticede bir oyuncu ekipmanı.


+? Bilek desteğiyle birlikte geliyor, aslında bu bile bir artı değil çünkü istemiyorsanız daha az para vererek Deluxe(!) olmayan versiyonu alabiliyordunuz. Yani bunun kutuya eklenmesi bir lütuf değil. Ama bunu yazarken tekrar baktım da piyasada bilekliksiz versiyonu bulamadım. İstemiyorsan da almak zorundasın. 
Ben normalde ihtiyaç duymuyor olmama rağmen bilek desteğini biraz denemek istedim ve 2-3 denemeden sonra çıkarıp normal devam ettim. Olmuyorsa zorlamaya gerek yok.
 
+ Ama magnetik yapıda olmasına bir avantaj diyebiliriz.
+ Işık efektleri canlı ve güzel. Alt kısımda da ayrı bir led çizgisi bulunmakta. Bu da çoğu kişi için güzel kabul edilebilir ama bana rahatsız edici geldi. Programından kapatmak istedim...

- ama kapatma seçeneğini bir türlü bulamadım, işte zurnanın zort dediği yer de burada başlıyor.


Asus'un yazılım desteği rezalet. İki ayrı kontrol programı var. Birisi yeni, diğeri en son 3 sene önce güncellenmiş eski denilebilecek bir yazılım.
 
Güncel Armoury Crate yazılımı ile makro ve rgb efektleri ayarlanabiliyor. Fakat tuşlara tek tek ışık ataması yapmak istediğimde bulamayınca, eski ROG Armoury yazılımında bu özelliğin olduğunu fark ettim. Ama bu yazılım da bir türlü çalışmıyor, açılsa aşırı yavaş tepki veriyor.
 
Bu yazıyı yazarken yenisini silmeyi, böylece eski yazılımı bir ihtimal çalıştırabileceğimi düşündüm. Burada da başka bir bomba geliyor. Yazılım silinmiyor. Araştırdım ve Asus'un bunun için sitesine ayrı bir silme aracı yüklediğini gördüm, VAUUV. Program öyle berbat ki silmek için ayrı araç gerekiyor. Ona rağmen 1 saattir silmek için uğraşıyorum. Bir daha da yükleyeceğimi sanmıyorum.

1, 3, 5 tuşlarının aydınlatmaları açık sadece...

- Tekli ışık ataması yapınca da böyle oluyor işte. Çoğu renkte yakınında bulunan tuşa illa aydınlatma sızıyor.

- Neyse ki yazılım çalışmadığı için zaten yapamıyorsun! Var olan özelliği kullanamamak 👏

- Tuhaf durumlardan biri de yine Türkçe klavyede numerik tuşlardaki sembollerin tuşun üst kısmına, sayıların alt kısma konumlandırılmış olması. Fotoğraflarda çok belirgin olmasa da; tuş aydınlatmaları üstten geldiği için alttaki sayılar da maalesef silik görünüyor.

- Türkçe karakterlere bakalım şimdi de. Fontları farklı ve diğer tuşlardan daha küçük yapılmış. Oldukça çirkin. Türk oyuncuları bu kadar düşündüğün için teşekkürler Asus. Rog. Strix.


- Son olarak dikkatimi çeken bir diğer durum da bu klavyenin tenkeys denilen kısmının olmadığını, yazılımının fark etmiyor olması. Olur da ekrandaki ışık yoğunluğuna göre ayarlanan ambiyans modunu açarsanız, ekranın sağ kısmındaki hiçbir şeyin yansımasını klavyede göremiyorsunuz.

Sonuca gelirsek, belki de kişisel olarak bugüne kadar kullandığım en güzel klavye olabilir. Burada saydığım eksiklikler kimine göre de detay olabilir fakat; özenilmeyen her detay toplamda bir felakete dönüşmüş. Asus'un bu üründeki vurdumduymazlığı gerçekten üzücü, özellikle de böyle yüksek seviye bir üründe. Şimdiden şunu söyleyebilirim ki; Republic of Gamers buysa, ben o cumhuriyetin vatandaşı değilim. 
  
Fiyat-Performans Değeri
✮✮✮✩✩

Yorumlar