Lenovo Lecoo GK1101 (Son Bakış)

"Donanım Son Bakış'larım; deneyimleme şansı bulduğum irili ufaklı bazı ürünlerin, okuyucuyu sıkmadan, kullanıcı gözünden kısa ve öz değerlendirilmesinden oluşmaktadır."

Mekanik klavye çılgınlığının henüz başlarıydı. Ayak sesleri kulağımıza gelmeye başlamıştı ama her zamanki gibi benim tek yaptığım umursamamaktı. Bir gün bir teknoloji marketi dolaşırken hangi model olduğunu hatırlamadığım bir mekanik klavyenin sergilendiğini görmüştüm. (Galiba Logitech idi, ama ne fark eder.) Tahmin edildiği gibi tuşlara öylesine biraz dokundum... Vee... Hayır. Suratımda anlamsız bir ifadeyle hızlıca oradan uzaklaştım. O neydi öyle "çukurt çukurt". 

Aradan yıllar geçti. Her zaman söylediğim gibi; "oyunlar gelişmeyip geriledi, gelişen tek şey oyunculuk kavramı oldu." İnsanlar oyunların veremediği keyiflerin her zerresini ekipmanlarda vs aramaya başladılar. Benim gibi RGB ışıklandırmadan midesi bulananlar bile "arada açarız be" kıvamına geldi, ve RGB olmayan ürünlere hafif buruk bakmaya başladık.

Eh, madem kaç senelik oyuncuyuz, en azından şu gürültülü mekanik klavyeyi de deneyimlemeden şu dünyadan göçmeyelim diye düşünmeye başladım. Tabii ki hedefim ömürlük bir ürün olmadığı için, olabildiğince uygun, ama bir yandan da güvenilir bir marka arayışına girdim.



Lenovo, benim için en güvenilir markalardan biri, ama şu Lecoo nereden çıktı anlamadım. Zaten oyuncuya yönelik son derece güzel duran bir alt marka oluşturmuşlardı Legion adında. Gerçekten enteresan. 



Hiçbir yerde reklamı yapılmamış olması da güvensizlik verebilir tabii. Yine de Lenovo yaş tahtaya basmaz diyerek; Lecoo mekanik klavye serisinin en alt ürünü olan GK 301 modelini almaya hazırlanmıştım. Daha sonra sırf üzerindeki çizgi desenlerinden dolayı, arada fazla fiyat farkı olmadığını da görünce KG 1101'de karar kıldım. İyi de yapmışım. Bu serideki tüm klavyeler mavi switch bu arada.


Öncelikle, şu her tuş grubuna değiştirilemeyen tek bir renk atama modası nereden geldi bilmiyorum. Birçok marka bu kalıplaşmış ürün tasarımını alıp, üzerinde ufak değişiklikler yaparak sattı:

Gamepower Overlord


Philips SaPıK8404


Alter Lansing ALGK8614GR...


Araştırmadım ama, bu hazır tasarım kime aitse, tuş anahtarları da ona aittir eminim. Bu bana her ne kadar bir dönemim baş belası; Türkiye'de bilinen bir teknoloji marketin dahi markasını üzerine basıp sattığı, tek yapması gereken tıklama işlevini bile yerine getiremeyen SGM X7 faresini hatırlatsa da, bunun o seviyede berbat bir iş olduğunu düşünmüyorum. Yine de çoğu marka sadece başlığa RGB yazmak için yapıyor bunu belli ki. Gerçekten farklı renk geçişleri olduğunu sanarak alanlar da yok değil.


+ Klavye aşırı ağır olmasa da(!) malzeme kalitesi olarak iyi hissettiriyor. Tuşların hissi de güzel olsa da...


- biraz dikkatli bakarsanız veya bazı tuşların alt kısımlarına parmaklarınızı sürdüğünüzde, bazı çapakların - pürüzlerin üretim sırasında kalmış olduğunu hissediyorsunuz. Törpülenmemiş de diyebiliriz. Tabii normalde oralarla bir işiniz yok.


+ Işıkları kapalıyken bile tuşlardaki yazılar tüm beyazlığıyla capcanlı görünüyor. Pahalı pahalı ürünlerinde bunu bir türlü beceremeyen markalar var hala. 


+ Efektler konusunda ellerini korkak alıştırmamışlar.






+ Beni şaşırtan kısmı her tuşun teker teker aydınlatmasını açıp kapatma özelliğinin de olması. Yine bunu yaparken olabildiğince düzgün açıdan aydınlatması ve her tuşun yanındaki tuşa da aydınlatmayı yansıtmayıp hapsetme konusunda yine sözüm ona bazı pahalı markalardan daha iyi iş başarması! Söylemesi ayıp isminin baş harfi Asus.


+ Kutunun içinde tuş sökme aparatının çıkması da bir artı. Sözüm on... Neyse.


- Çizgi desenleri resimlerdeki gibi değil 😕 Yine de idare eder. 


- Fontların tarzı biraz daha güzel olabilirdi.


- Ya bana mı öyle geliyor yoksa her aldığım klavye sıfır olmasına rağmen W tuşu hepsinde biraz gevşek mi oluyor? Alalala... 


- Bu biraz clicky switch eleştirisi olacak galiba ama, özellikle de tuşlar yüksek olunca bu anahtarlarla yarış oyunları kesinlikle eğlenceli olmuyor. 


+- İnsanları uyandırma ihtimaline karşın, yalnızların tercihi. 👤





Son olarak ilk defa bir klavyeyi alt kısmındaki yükseltme çentikleri açık bir şekilde kullandım. Bunun sebebi ise Space tuşunun aslında her ne kadar diğer tuşlarla aynı görünse de; baş parmağıma biraz fazla eğikmiş gibi gelmesi. Neyse ki yükseltince rahat oluyor. 




1 ay gibi bir süre boyunca kullandığım KG 1101, gördüğüm kadarıyla parasının hakkını veren bir ürün olmuş. Hatta biraz iddialı olacak ama, kendinden çok daha pahalı ürünlerin bir tek ışık çeşitliliği fazlası varmış gibi göstermiş. Kullandığım süre içerisinde Doom Eternal gibi dehşet-ül vahşet bir oyunu bitirdiğim için de yeterince sağlamlık testi yaptığımı düşünüyorum. 


Bu yüzden bence bu klavye, benim gibi gürültülü switch'lere aşırı paralar vermek istemeyenler için, sürekli olmasa da arada değişiklik olsun diye bilgisayara takıp biraz "çukurt çukurt" yapıp stres atmalık, dolabın veya çekyatın altına koyup saklamalık bir klavye. Keşke kenarında köşesinde bir de ses tekerleği olsaydı, o zaman tadından yenmezdi. 


Fiyat-Performans Değeri
✮✮✮✮✮


Yorumlar